ЩО ТАКЕ БУЛІНГ, ЯК ЙОГО РОЗПІЗНАТИ ТА ЯК ДІЯТИ СТОРОНАМ КОНФЛІКТУ
Ознаки булінгу
- систематичність (повторюваність) діяння;
- наявність сторін — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі;
- наслідки у вигляді психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.
Види булінгу
- фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);
- психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);
- економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);
- сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);
- кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).
Як відрізнити звичайний конфлікт від булінгу
Що робити, якщо ваша дитина стала жертвою булінгу
Що робити, якщо ви стали свідком булінгу
- Втрутитися і припинити цькування — булінг не слід ігнорувати.
- Зайняти нейтральну позицію в суперечці — обидві сторони конфлікту потребують допомоги.
- Пояснити, які саме дії вважаєте булінгом і чому їх варто припинити.
- Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей.
- Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.
Що робити, якщо ваша дитина агресор
- Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки.
- Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів.
- Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого настає відповідальність.
- Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою.
- Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять — агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.
Яка роль відведена педагогічним працівникам у запобіганні та протидії булінгу
- розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) та видає рішення про проведення розслідування;
- вживає відповідних заходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє органам Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
Яка відповідальність за вчинення булінгу
Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями
План
заходів щодо попередження булінгу серед учнів школи
в ІІ семестрі 2020-2021 н.р.
№ з/п |
Назва заходу |
Дата |
Категорія учасників |
Кількість учасників |
Відповідальні |
1 |
Конкурс малюнків «Діти проти булінгу» |
15.01 |
1-4 кл |
20 |
Класоводи,
вчитель мистецтва |
2 |
Година спілкування «Зупинимо булінг разом» |
28.01 |
5-7 кл |
20 |
Класні керівники |
3 |
Круглий стіл «Особливості відповідальності булера» |
05.02 |
10 кл |
6 |
Вчитель
громадянської освіти |
4 |
Урок на тему «STOP Булінг» |
08.02-12.02 |
1-4 кл |
20 |
Педагог-організатор |
5 |
Створення колажу «Обирай життя без булінгу» |
16.02 |
учн.самоврядування |
6 |
Педагог-організатор |
6 |
Перегляд та обговорення документальних стрічок:
«Булер», «Джованні та балет на воді» |
22.02-26.02 |
9-11кл 5-6кл |
19 14 |
Заступник
директора з НВР |
7 |
Бесіда «Кібербулінг: безпечне віртуальне спілкування» |
03.03 |
5-7кл |
20 |
Класні керівники |
8 |
Випуск стіннівки «Булінг - це насильство!» |
березень |
учн.самоврядування |
6 |
Педагог-організатор |
9 |
Відеолекція «Булінг. Способи самозахисту» |
10.03 |
5-11кл |
33 |
Заступник
директора з НВР |
10 |
Бесіда «Систематичний характер булінгу, спрямований на
приниження жертви» |
15.03- 19.03 |
1-4 кл |
20 |
Класоводи |
11 |
Батьківський лекторій «Фізичне залякування, побиття,
стусани, підніжки, поштовхи, блокування або дотики небажаним і неналежним
чином - це все булінг!» |
26.03 |
батьки |
43 |
Директор школи |
12 |
Інформаційна хвилинка «Захист дітей від шантажу в
цифровому просторі» |
02.04 |
1-4 кл |
20 |
Класоводи |
13 |
Презентація «Я знаю, як спілкуватися в Інтернеті» |
12.05 |
5-6кл |
14 |
Педагог-організатор |
14 |
Тематичний урок «Інтимне селфі в Інтернеті - жарт чи
небезпечний ризик» |
17.05- 21.05 |
7-11кл |
19 |
Класні керівники |
15 |
Виготовлення та розповсюдження буклетів «Булінг -
велике зло!» |
08.06 |
1-11кл |
54 |
Заступник
директора з НВР |
Всього прийме участь:
54 учні.
Директор школи І.Г.Діхтяренко