СТАТУТ Ковалівської гімназії

ПОГОДЖЕНО                                              ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник відділу освіти,                           рішенням ____________ сесії

культури, молоді та спорту                         Великосорочинської

виконавчого комітету                                  сільської ради 8 скликання від

Великосорочинської сільської ради           "___"   ____________ 2022 року

___________Людмила Лабудяк                Сільський голова

                                                                  ___________ Олександр Тищицький

_________________2022 р.                         __________________2022 р.  

 

 

 

 

 

 

 

Статут

КОВАЛІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ВЕЛИКОСОРОЧИНСЬКОЇ

СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

          (у новій редакції)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2022

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. КОВАЛІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ВЕЛИКОСОРОЧИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Заклад) перебуває в комунальній власності Великосорочинської сільської територіальної громади в особі Великосорочинської сільської ради та є правонаступником усіх майнових та немайнових прав і обов’язків Ковалівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 21064820).

1.2. Засновником Закладу є Великосорочинська сільська рада Миргородського району Полтавської області (далі – Засновник). Фінасування здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти у Закладі здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій державного бюджету, коштів місцевого бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством. Великосорочинська сільська рада Миргородського району Полтавської області здійснює фінансування матеріально-технічного забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.

1.3. Уповноваженим органом управління закладом освіти є відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області (далі – уповноважений орган).

1.4. Повна назва Закладу – КОВАЛІВСЬКА ГІМНАЗІЯ ВЕЛИКОСОРОЧИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ МИРГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Скорочена назва – КОВАЛІВСЬКА ГІМНАЗІЯ.

1.5. Юридична адреса Закладу:

Україна, 38010, Полтавська область,

Миргородський район,

село Ковалівка,

вулиця Шкільна, 2.

Тел. 0(252) 9-66-40,

e-mail: skovalivka@ukr.net     

1.6. Заклад є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, бланки зі своєю назвою, рахунки в установах банків, відповідно до законодавства України може мати самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в органах Державного Казначейства України в Полтавській області.

1.7. Заклад освіти є неприбутковою організацією і не має на меті розподіл отриманих доходів для засновника, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб.

1.8. До складу Закладу входять:

-         дошкільний підрозділ;

-         початкова школа;

-       гімназія.

1.9. Структурні підрозділи не мають статусу юридичної особи. Положення про структурні підрозділи затверджуються керівником Закладу.

1.10. Дошкільні групи та класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до гімназії.

1.11. У закладі освіти створюються та функціонують психологічна служба, методичні об’єднання вчителів, вихователів та інші методичні угрупування, перелік яких визначається на початок навчального року наказом директора закладу освіти.

1.12. Гімназія є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття базового рівня середньої освіти та проводить освітню діяльність відповідно до ліцензії (ліцензій).

Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.

Заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.13. Зміни до Статуту Закладу розробляються керівником закладу освіти та затверджуються рішенням Засновника.

1.14. Головною метою Закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти.

1.15. Головними завданнями Закладу є:

-         забезпечення реалізації права громадян на дошкільну, початкову та базову загальну середню освіту;

-         формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-         забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;

-         виховання громадянина України, виховання у здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

-         забезпечення реалізації права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-         виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-         виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти;

-         забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановленню рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;

-         реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;

-         створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

-         формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;

-         концентрація та ефективне використання наявних матеріально-технічних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи виховної роботи.

1.16.    У своїй діяльності Заклад керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про  загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами України, Указами Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації, власними установчими документами та цим Статутом.

1.17. Діяльність Закладу будується на принципах:

-         доступності, гуманізму, незалежності від політичних партій і релігійних конфесій, об’єднань громадян;

-         взаємозв`язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання;

-         рівності умов для кожної людини з метою повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку, органічного зв'язку з національною історією, культурою, традиціями;

-         диференціації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання, безперервності й різноманітності.

1.18. Заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,  власним Статутом.

1.19. Мовою навчання і виховання у закладі освіти є державна мова.

1.20. Автономія закладу освіти визначається його правом:

-     брати участь у встановленому порядку в моніторингу якості освіти;

-     проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

-   самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

-    самостійно формувати освітню програму;

-    на основі освітньої програми розробляти навчальний план, у тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

-    планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

-  спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-   використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;

-   розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

-   отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб, не заборонених законодавством україни;

-   залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

-   розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;

-   впроваджувати експериментальні програми;

-   самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

- відповідно до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;

-   встановлювати власну символіку та атрибути;

-   користуватися пільгами, передбаченими державою;

-   брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

-   здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.21. Заклад освіти зобов’язаний:

-         реалізувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

-         здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензій, отриманих у встановленому законодавством порядку;

-         задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, у здобутті базової середньої освіти;

-         за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи, організовувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами;

-         забезпечувати єдність навчання та виховання;

-         створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

-         проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством;

-         забезпечувати відповідність рівня базової середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

-         охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

-     додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про совіту встановленого зразка;

- здійснювати інші повноваження, делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.22. Медичне обслуговування учнів (вихованців) забезпечується Засновником.

1.23. Взаємовідносини Закладу з іншими юридичними та фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством, угодами, що укладені між ними.

 

 

 

 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

2.1. Заклад освіти проводить свою діяльність на різних рівнях надання освітніх послуг, за умови наявності відповідних ліцензій, виданих в установленому порядку.

2.2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи затверджуються педагогічною радою закладу освіти.

2.3. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законом України «Про освіту» та спеціальними законами.

2.4. Освітній процес у дошкільному підрозділі, початковій школі, гімназії здійснюється відповідно до програм, розроблених на основі Державного стандарту загальної середньої освіти.

2.5. Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується її керівником.

2.6. Освітня програма має передбачити освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

2.7. На основі освітньої програми гімназія складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.8. Гімназія забезпечує відповідність рівня Державних стандартів дошкільної, початкової, базової загальної середньої освіти.

2.9. Гімназія працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.10. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та власного Статуту з урахуванням специфіки та інших особливостей організації освітнього процесу.

2.11. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.

2.12. Освітній процес у закладі освіти може здійснюватися за груповою, індивідуальною, екстернатною, сімейною (домашньою) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання або педагогічний патронаж.

2.13. Наповнюваність класів, як правило, не може перевищувати 30 учнів.

2.14. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України та погодженими з Міністерством фінансів України.

2.15. У закладі освіти для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, та відповідно до рішення Засновника (уповноваженого органу), створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяв батьків або осіб, які їх замінюють.

2.15.1.  Група продовженого дня може комплектуватися із здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як двох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується директором закладу освіти.

2.15.2. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі продовженого дня становить до шести годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.

2.15.3. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.

2.15.4. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником директора і затверджується директором закладу освіти.

2.16. Зарахування здобувачів освіти до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу, як правило, відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до Закладу за наявності вільних місць у відповідному класі. Зарахування здобувачів освіти до Закладу освіти проводиться наказом директора Закладу освіти, який видається на підставі особистої заяви батьків або осіб, які їх замінюють, копії свідоцтва про народження дитини, медичної довідки встановленого зразка, відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути продовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

2.17. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до Закладу освіти відповідно до законодавства України та міжнародних договорів.

2.18. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

2.19. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до Закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.

2.20. Навчальний рік у Закладі освіти починається 1 вересня i закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу, режим роботи встановлюється Закладом освіти в межах часу, що передбачений освітньою програмою. У випадку екологічного лиха, епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи Закладу освіти.

2.21. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.

2.22. Тривалість уроків у Закладі освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других-четвертих класах – 40 хвилин,  у п’ятих-дев’ятих класах – 45 хвилин. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із Засновником (уповноваженим органом).

2.23. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета під час лабораторних, контрольних робіт, написання творів.

2.24. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахування потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – 30 хвилин. Замість однією великої перерви після другого і третього уроків влаштовувати 20-тихвилинні перерви.

2.25. Режим роботи Закладу освіти, розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану Закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гiгiєнiчних вимог і затверджується директором Закладу.

2.26. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гiгiєнiчних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

Домашні завдання здобувачам освіти першого класу не задаються.

2.27. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття і заходи, що передбачені розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів, обдарувань.

2.28. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи Закладу освіти дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.29. Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти Закладу освіти визначаються МОН України.

2.30. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється в класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачів освіти.

2.31. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації. ДПА здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, а також переведення й випуск учнів Закладу встановлюються Міністерством освіти і науки України. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.32. Здобувачі початкової освіти, які за результатами річного (вербального) оцінювання мають початковий рівень навчальних досягнень (1, 2, 3) у вивченні одного з предметів (українська мова, читання, математика), згідно з рішенням педагогічної ради Закладу освіти та батьків (одного з батьків) або законних представників можуть бути переведені до наступного класу для продовження навчання за індивідуальною програмою (з предметів, за якими було виявлено початковий рівень навчальних досягнень згідно з результатами річного оцінювання), що затверджується керівником Закладу освіти.

2.33. Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання в тому ж самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, чи продовжити навчання у спеціальному закладі загальної середньої освіти.

2.34. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

2.35. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ про освіту.

2.36. Випускникам гімназії, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання за екстернатною формою.

2.37. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, можуть нагороджуватися Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам гімназії видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.

 Порядок нагородження здобувачів освіти за високі досягнення у навчанні встановлюється МОН України.

2.38. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, а також відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.39. Виховання здобувачів освіти у Закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, занять, у процесі позаурочної та позашкільної роботи. Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.40. У Закладі забороняється створення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.41. Дисципліна в Закладі освіти досягається на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку, Статуту Закладу та Положення про структурний підрозділ.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.

 

ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГОПРОЦЕСУ

 

3.1. Учасниками освітнього процесу в Закладі освіти є:

- здобувачі освіти (учні та вихованці);

- педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі;

- інші працівники Закладу освіти;

- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;

- асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

3.2. Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням керівника Закладу освіти. Відповідальність за зміст таких заходів несе керівник Закладу освіти.

3.3. Не можуть працювати в Закладі освіти або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.

3.4. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законом України «Про освіту», «Про повну  загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства України, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку Закладу освіти.

3.5. Здобувачі освіти Закладу освіти мають гарантоване державою право на:

-     доступність і безоплатність базової загальної середньої освіти;

-     вибір факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

-     переатестацію з навчальних предметів;

-     безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

-     користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, лікувально-оздоровчою базою закладу;

-     участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

-     участь у органах громадського самоврядування навчального закладу;

-     вільне вираження поглядів, переконань;

-     участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, гуртках, групах за інтересами тощо;

-     захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність та інші права.

3.6. Учні зобов’язані:

-     оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

-     підвищувати загальний культурний рівень;

-     дотримуватись законодавства, моральних, етичних норм;

-     брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

-     бережно ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

-     дотримуватись вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

-     дотримуватись правил особистої гігієни.

3.7. Учні залучаються до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, норм і правил особистої гігієни та охорони здоров’я.

3.8. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

3.9. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та /або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи; фізичний та психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах освіти. Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

3.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються Кодексом Законів про Працю України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором Закладу освіти, погоджується з профспілковим комітетом і затверджується відділом освіти сільської ради.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планам, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.12. Директор призначає класоводів, класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями. Їхні права і обов’язки визначаються нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку та Статутом Закладу.

3.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством та колективним договором. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність освітнього закладу, здійснюється лише за їхньою згодою.

3.14. Педагогічні працівники Закладу освіти підлягають атестації (сертифікації) відповідно до порядку, встановленого МОН України.

За результатами атестації (сертифікації) визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається КМ України.

3.15. Педагогічні працівники мають право на:

-     академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

-     педагогічну ініціативу;

-     розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій;

-     користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

-     підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-     проходження сертифікації на добровільних засадах;

-     вільний вибір освітніх програм, форм навчання,закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

-     доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

-     відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

-     справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

-     захист професійної честі та гідності;

-     індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Закладу;

-     безпечні і нешкідливі умови праці;

-     участь у громадському самоврядуванні Закладу освіти;

-     участь у роботі колегіальних органів управління Закладу освіти;

-     проходження атестації (сертифікації) для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації (сертифікації);

-     об’єднання у професійні спілки та право бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

-     порушення питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

3.16. Педагогічні працівники зобов’язані:

-     постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівень та педагогічну майстерність;

-     виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

-     сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

-     дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

-     дотримуватися педагогічної етики;

-     поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

-     настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-     формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-     виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

-     формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-     захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі й гідності,дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають школи здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, інших шкідливих звичок;

-     виконувати Статут освітнього закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

-     брати участь у роботі педагогічної ради, методичних об’єднань, нарадах, зборах;

-     виконувати накази і розпорядження директора Закладу освіти, органів управління освітою;

-     вести відповідну документацію;

-     сприяти зростанню іміджу Закладу освіти;

-     утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки,охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог;

-     виконувати правила посадової інструкції, інструкцій з техніки безпеки і цивільного захисту населення.

3.17. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації (сертифікації) не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством.

3.18. Права і обов’язки обслуговуючого персоналу регулюються трудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку Закладу.

3.19. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

3.20. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:

-     захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

-     звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

-     обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

-     брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема, обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

-     завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

-     брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

-     отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.21. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

-     виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-     сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

-     поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-     дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-     формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-     настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-     формувати у дітей усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-     виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-     дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.22. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

3.23. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

3.24. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

3.25. Права та обов’язки учнів визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами. Учні можуть мати також інші права та нести обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами Закладу.

3.26. Забороняється залучати учнів до участі в заходах, організованих не передбаченими законами воєнізованими формуваннями, а також політичними партіями, релігійними організаціями (об’єднаннями), крім випадків, визначених статтею 31 Закону України «Про освіту».

Залучати учнів, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями, дозволяється виключно за згодою їхніх батьків.

Будь-яке примушування учнів до вступу до будь-яких громадських об’єднань, воєнізованих формувань, політичних партій (об’єднань), релігійних організацій забороняється.

3.27. Учні мають право на отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять з навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання учнів відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.

3.28. Великосорочинська сільська рада Миргородського району Полтавської області визначає порядок підвезення учнів до місця навчання та у зворотному напрямку (до місця проживання) та забезпечуює його за кошти відповідних бюджетів.

3.29. Особи з особливими освітніми потребами здобувають дошкільну, початкову, базову загальну середню освіту в порядку, встановленому законодавством України.

3.30. Харчування учнів у Закладі здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та інших актів законодавства.

Відповідальність за організацію харчування учнів у Закладі, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на керівника закладу освіти. Норми та порядок організації харчування учнів у Закладі встановлюються Кабінетом Міністрів України.

 3.31. Заклад створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.

3.32. Учні забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату Закладу або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

 3.33. Заклад на підставі письмових звернень батьків дітей з особливими освітніми потребами утворює інклюзивні та/або спеціальні класи у порядку, визначеному законодавством.

Для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладу, на підставі письмового звернення їхніх батьків утворюються інклюзивні та/або спеціальні групи подовженого дня. Організація інклюзивного навчання здійснюється у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

3.34. Потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані визначається згідно з висновком інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків.

3.35. Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складаються індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби). Індивідуальна програма розвитку визначає перелік необхідних дитині психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, що надаються індивідуально та/або в груповій формі. Особистісно орієнтоване спрямування  освітнього процесу для учня з особливими освітніми потребами забезпечує асистент вчителя.

3.36. В освітньому процесі соціальні потреби учнів з особливими освітніми потребами забезпечуються асистентом учня – соціальним робітником, одним із батьків учня або уповноваженою ними особою.

Асистент учня допускається до участі в освітньому процесі для виконання його функцій виключно за умови проходження спеціальної підготовки, що підтверджується відповідним документом. Умови допуску асистента учня до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Рішення про допуск асистента учня до участі в освітньому процесі приймає керівник закладу на основі укладення відповідного договору між закладом освіти та асистентом учня за згодою батьків.

3.37. Для організації процесу навчання учнів з особливими освітніми потребами у закладі облаштовуються ресурсна кімната та медіатека за рахунок коштів державного та /або місцевого бюджетів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.

3.38. Оскарження рішень, пов’язаних з реалізацією індивідуальної освітньої траєкторії в закладі освіти, індивідуального навчального плану та індивідуальної програми розвитку, здійснюється шляхом подання відповідної скарги до керівника, засновника закладу освітичи уповноваженого ним органу відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та/або в інший спосіб, визначений законодавством.

 

ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

 

4.1. Вищий орган управління Закладом Великосорочинська сільська рада Миргородського району Полтавської області, Заклад підпорядкований відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Великосорочинської сільської ради.

4.2. Безпосереднє загальне керівництво Закладом здійснює директор. Керівником Закладу може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до цього Статуту. Повноваження керівника визначаються законодавством та цим Статутом.

4.3. Директор Закладу призначається на посаду начальником відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області, в порядку, визначеному Законом України «Про повну загальну середню освіту».

Директор призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду директора закладу освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника, трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Положення про конкурс на посаду директора Закладу розробляє та затверджує Засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Одна і та сама особа не може бути директором Закладу більше, ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора освітнього закладу, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії директора в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити працювати на іншій посаді у тому ж закладі.

4.4. Директор Закладу має право:

-       діяти від імені Закладу без довіреності та представляти Заклад у відносинах з іншими особами;

-       підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

-       приймати рішення щодо діяльності Закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;

-       призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників Закладу, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

-       визначати режим роботи закладу;

-       ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

-       видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

-       укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

-       звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації Закладу;

-       приймати рішення з інших питань діяльностіЗакладу.

4.5. Директор Закладу зобов’язаний:

-       виконувати цей Статут, галузеві Закони України  та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками Закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

-       планувати та організовувати діяльність Закладу освіти;

-       розробляти проект кошторису та подавати його відділу освіти, культури, молоді та спорту Великосорочинської сільської ради на затвердження;

-       надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-       організовувати фінансово-господарську діяльність Закладу в межах затвердженого кошторису;

-       забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвиткуЗакладу;

-       затверджувати правила внутрішнього розпорядку Закладу;

-       затверджувати посадові інструкції працівників Закладу освіти;

-       організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

-       затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Закладу освіти відповідно до цього Статуту;

-       створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, у тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої  траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

-       затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;

-       забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

-       контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

-       забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

-       створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

-       сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

-       створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Закладу;

-       сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Закладі освіти;

-       формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Закладу освіти;

-       створювати в Закладі безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

-       організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню здобувачів освіти відповідно до законодавства;

-       забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про доступ допублічної інформації» «Про відкритість використання публічних коштів»  та інших законів України;

-       здійснювати зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

-       організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;

-       звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Закладу;

-       виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами Закладу, колективним договором, строковим трудовим договором.

Директор Закладу зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

4.6. Керівник Закладу має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту», та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами Закладу і строковим трудовим договором.

4.7. Директор Закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління Закладом.

4.8. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох на рік.

4.9. Заступники директора, педагогічні та інші працівники закладу освіти призначаються на посади та звільняються з посад наказом директора Закладу.

4.10. Педагогічна рада Закладу:

-     планує роботу Закладу;

-     схвалює освітню (освітні) програму (програми) Закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

-     формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

-     розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

-     приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

-     обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-     розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

-     ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

-     розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

-     має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації Закладу;

-     розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом Закладу до її повноважень.

4.10.1 Вищим органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

4.10.2. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

-     працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

-     учнів навчального закладу ІІ ступеня – класними зборами;

-     батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва Закладом, розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності Закладу.

4.10.3. Право скликати збори (конференцію) мають голова ради Закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор Закладу, Засновник.

4.10.4. У Закладі за рішенням загальних зборів (конференції) можуть створюватися і діяти рада Закладу,а також піклувальна рада,учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об'єднання,комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує МОН.

4.10.5. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада Закладу.

Метою діяльності ради Закладу є:

-     сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

-     об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку Закладу та удосконалення освітнього процесу;

-     формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління Закладом;

-     розширення колегіальних форм управління Закладом;

-     підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу;

-     підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю,державними та приватними інституціями; визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку Закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

-     формування навичок здорового способу життя;

-     створення належного педагогічного клімату в освітньому Закладі;

-     сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;

-     підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-     сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців);

-     підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов у вдосконаленні процесу навчання та виховання дітей;

-     ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

-     стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

-     зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів (вихованців)та освітнім закладом з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

4.10.6. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів (вихованців) кожного ступеня навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) Закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.10.7. Рада Закладу діє на засадах:

-     пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-     дотримання вимог законодавства України;

-     колегіальності ухвалення рішень;

-     добровільності і рівноправності членства;

-   гласності.

4.10.8. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

4.10.9. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи Директора, Засновника,а також членами ради.

4.10.10. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту Закладу, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

4.10.11. У разі незгоди адміністрації Закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Закладу.

4.10.12. Очолює раду Закладу голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

4.10.13. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання,що стосуються діяльності освітнього закладу, пов'язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.10.14. Рада Закладу:

-     організовує виконання рішень загальних зборів (конференцій);

-     вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

-     спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального Закладу та здійснює контроль за його виконанням;

-     разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту Закладу;

-     затверджує режим роботи Закладу; сприяє формуванню мережі класів, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

-     приймає рішення спільно з педагогічною радою про нагородження учнів Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних  планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

-     погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

-     заслуховує звіт голови ради,інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

-     бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

-     виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи із здобувачами освіти;

-     виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

-     вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

-     ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

-     сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість,батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із здобувачами освіти;

-     розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги здобувачам освіти;

-     розглядає питання родинного виховання;

-     бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

-     сприяє педагогічній освіті батьків;

-     сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

-     розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти здобувачами освіти;

-     організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням здобувачів освіти;

-     розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи Закладу;

-     може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.10.15. При Закладі за рішенням загальних зборів (конференції) може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.10.16. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.10.17. Основними завданнями піклувальної ради є:

-     сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

-     співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів (вихованців) у навчальному закладі;

-     зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази Закладу;

-     організація змістовного дозвілля та оздоровлення здобувачів освіти, педагогічних працівників;

-     вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;

-     запобігання дитячій бездоглядності;

-     сприяння працевлаштуванню випускників Закладу;

-     стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти;

-     всебічне зміцнення зв’язків між родинами здобувачів освіти та Закладом.

4.10.18. Піклувальна рада формується з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника Закладу.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.

4.10.19. Піклувальна рада діє на засадах:

-     пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-     дотримання вимог законодавства України;

-     самоврядування;

-     колегіальності ухвалення рішень;

-     добровільності і рівноправності членства;

-     гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік.

Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правомочним,якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього навчального Закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

4.10.20. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

-     скликає і координує роботу піклувальної ради;

-     готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

-     визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

-     представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

4.10.21. Піклувальна рада має право:

-     вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника Закладу, загальних зборів (конференції) пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального Закладу;

-     залучати додаткові джерела фінансування навчального Закладу;

-     вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної, навчально-методичної бази Закладу;

-     стимулювати творчу працю педагогічних працівників, здобувачів освіти;

-     брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального Закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

-     створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

4.10.22. У Закладі діють батьківські комітети (ради) (далі – комітети), рішення про створення яких приймається на загальних зборах батьків відповідних класів (класу) або Закладу. Діяльність комітету здійснюється відповідно до Примірного положення про батьківські комітети (ради) закладів загальної середньої освіти, затвердженого чинним наказом Міністерства освіти і науки України.

Комітети є добровільними громадськими формуваннями, створеними на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час навчання в Закладі.

4.10.23. Метою діяльності комітетів є захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування Закладі, у відповідних державних, судових органах, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань загальної середньої освіти.

4.10.24. Основними завданнями діяльності комітетів є сприяння створенню умов для:

-     формування та розвитку особистості учня, його громадянської позиції, становлення учнівського самоврядування; виховання в учнів шанобливого ставлення до державних святинь, української мови, національної культури, духовних надбань народів, які проживають в Україні;

-     формування в учнів загальнолюдської етики й моралі, культури міжетнічних відносин;

-     захисту здоров’я та збереження життя дітей;

-     здобуття учнями обов’язкової загальної середньої освіти, розвитку їхніх здібностей, підтримки обдарованої молоді;

-     залучення батьківської громадськості до професійної орієнтації учнів, позакласної та позашкільної роботи;

-     вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази Закладу освіти та його благоустрою.

4.10.25. Батьківський комітет Закладу формується з голів батьківських комітетів класів, які діють від їх імені. Голова батьківського комітету Закладу є членом ради Закладу, може брати участь у засіданнях педагогічної ради Закладу під час розгляду питань, що стосуються компетенції комітету, із правом дорадчого голосу. Кількісний склад і термін повноважень батьківського комітету визначаються загальними зборами. Збори батьківського комітету Закладу (класів) проводяться не рідше двох разів на семестр. Правомірний склад зборів становить не менше як дві третини від загальної кількості членів комітету Закладу (класів). Рішення зборів комітетів доводиться до відома батьків, керівництва Закладу освіти, а за необхідності до відділу освіти сільської ради в 7-денний термін. Комітети звітують про свою роботу перед зборами батьків один раз на рік – у день виборів нового складу комітетів.

4.10.26. Батьківські комітети мають право:

-     брати участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;

-     звертатися до директора, класного керівника й ради Закладу щодо роз’яснення стану та перспектив роботи з питань, що турбують батьків;

-     скликати позачергові батьківські збори;

-     сприяти покращенню харчування учнів;

-     сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування Закладу освіти;

-     брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення учнів;

-     звертатися до відповідних органів управління освітою, органів громадського самоврядування з питаннями, пов'язаними з навчанням і вихованням дітей;

-     виносити на розгляд директора і педагогічної ради пропозиції щодо позакласної та позашкільної роботи з учнями,організаційно-господарчих питань, покращення роботи педагогічного колективу з батьками учнів.

4.10.27. Заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію на своєму веб-сайті.

4.10.28. Заклад зобов’язаний забезпечувати на своєму веб-сайті відкритий доступ до такої інформації та документів:

-     статут Закладу;

-     структура та органи управління Закладу;

-     кадровий склад Закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

-     освітні програми, що реалізуються в Закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

-     територія обслуговування, закріплена за Закладом освіти його засновником;

-     ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються в Закладі;

-     мова освітнього процесу;

-     наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

-     матеріально-технічне забезпечення;

-     результати моніторингу якості освіти;

-     річний звіт про діяльність керівника Закладу;

-     правила прийому до Закладу;

-     умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

-     перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

-     інша інформація, що оприлюднюється за рішенням Закладу або на вимогу законодавства.

При отриманні публічних коштів Заклад освіти зобов’язаний оприлюднювати на своєму веб-сайті (у разі відсутності – на веб-сайті засновника) кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

 Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом.

 

V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

5.1. Матеріально-технічна база Закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

5.2. Фінансування Закладу здійснюється її Засновником відповідно до встановленого законодавством порядку.

5.3. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється на основі власного кошторису.

Джерелами формування кошторису є:

-     кошти державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі Державного стандарту загальної середньої освіти;

-     добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій, громадян;

-     кошти, отримані за послуги,що надаються згідно із законодавством України;

-     доходи від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

-     благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

5.4. Закладу надається повна фінансова самостійність. Заклад працює за індивідуальним штатним розписом.

5.5. Посадові оклади директора, його заступників встановлюються згідно із чинним законодавством.

5.6. Заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансування за рахунок власних надходжень заходів, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

5.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований Заклад.

5.8. Звітність про діяльність Закладу встановлюється відповідно до законодавства.

5.9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних осіб.

5.10. Доходи (прибутки) Закладу, як неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.

 

VI. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

6.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обміну рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

Заклад має право відповідно до законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, громадськими об’єднаннями інших країн.

6.2. Участь Заклад у міжнародних програмах, проєктах, учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до законодавства.

 

 

 

 

VІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ

 

7.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Закладу у сфері освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

7.2. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

7.3. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначених Законом України «Про освіту» та іншими законами України.

7.4. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит Закладу один раз на 10 років відповідно до цього Статуту і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

VІІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ

 

8.1. Рішення про реорганізацію або лiквiдацiю Закладу приймає Засновник.

Заклад може бути реорганізований чи ліквідований відповідно до чинного законодавства.

8.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення лiквiдацiйної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Закладом.

8.3. Лiквiдацiйна комісія оцінює наявне майно Закладу, виявляє її дебіторів i кредиторів i розраховується з ними, складає лiквiдацiйний баланс i представляє його засновнику.

8.4. У випадку реорганізації права та зобов’язання Закладу або структурного підрозділу переходять до правонаступників, відповідно до чинного законодавства, або визначених закладів освіти.

8.5. Лiквiдацiя Закладу відбувається у формах позбавлення її статусу та статуту юридичної особи відповідним органом державної виконавчої влади або Засновником.

8.6. При реорганізації чи лiквiдацiї Закладу учням, які навчалися в ній, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства.

8.7. При реорганізації чи лiквiдацiї Закладу або його структурного підрозділу працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно КЗпП України.

8.8.У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.