Звіт директора про роботу Ковалівської гімназії
за період 2022-2023 н.р.
Організація методичної роботи. Педагогічний колектив гімназії працює над
науково-методичною проблемою: «Компетентісний зміст освіти та формування
національно-патріотичних цінностей в умовах розбудови нової української школи».
Виховна проблема: «Поєднання національно-патріотичного та гуманістично-ціннісного
виховання всебічно гармонійно розвинутої особистості».
Педагогічний колектив
гімназії постійно працює над удосконаленням фахової майстерності при підготовці
до інтерактивних засідань педагогічної ради,
відпрацьовуючи при підготовці систему роботи по здійсненню індивідуального
підходу до особистості дитини, на кожному уроці з урахуванням вікових категорій
для підвищення рівня якості освіти відповідності форм і методів викладання
європейським стандартам, удосконалення самостійних методів навчання здобувачів
освіти.
Недоліками в
організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті гімназії
технічних засобів навчання, аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок гімназії.
Вчителі не займалися науково-дослідницькою роботою, бо відсутні творчі зв′язки
і контакти з аналогічними підрозділами в інших ЗЗСО, вищих навчальних закладах.
Не проводилася робота з розробки нових авторських навчальних програм. Не всі
методичні об`єднання працювали однаково ефективно. Їх засідання не завжди
повною мірою відповідали інтересам і потребам вчителів. На жаль, вчителі гімназії рідко беруть участь у професійних конкурсах.
Робота методичних об’єднань. В Ковалівській гімназії працює чотири методичні об’єднання,
а саме:
·
м/о суспільно-гуманітарних
дисциплін, голова Маслівець Л.М.;
·
м/о природничо-математичного
циклу, голова Щербань Ю.М.;
·
м/о початкових класів, голова Демочко С.В.;
·
м/о класних керівників, голова Кудряшова
О.М.
В 2022-2023 навчальному році основними формами
методичної роботи з працівниками гімназії були: педагогічна рада, методичні об’єднання вчителів
– предметників, інструктивно – методичні наради, самоосвіта.
На засіданнях
методичних об’єднань:
- вивчався зміст програм, їх методичний супровід;
- опрацьовано методичні рекомендації щодо викладання
окремих предметів;
- опрацьовано наукову та методичну літературу за
змістом роботи над єдиною методичною проблемою;
- заслухано інформацію про здійснення самоосвіти та
підготовки вчителів до атестації;
- вибрано модельні навчальні програми НУШ для 6 класу
наступного навчального року.
З метою обміну досвідом роботи та
підвищення педагогічної майстерності в кожному методичному об’єднанні протягом
року було організовано взаємовідвідування уроків. На цих уроках учителі змогли
продемонструвати цікаві прийоми і форми
роботи.
В Ковалівській гімназії працює 15 педагогічних працівників: 13 вчителів та 2 вихователі
дошкільного підрозділу. З них 33,5 %, тобто 5 вчителів спеціалісти вищої категорії, 33,5 %, тобто 5 вчителів – мають І кваліфікаційну категорію, 20 %, тобто 3
вчителі кваліфікаційну категорію «спеціаліст», 13 %, тобто 2 вихователі мають ІІ
кваліфікаційну категорію.
В 2022-2023 навчальному році в закладі освіти
навчалося 43 здобувачі освіти. Підручниками забезпечені класи гімназії
по-різному:
Клас |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Забезпечення % |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
91 |
73 |
85 |
100 |
Працівники гімназії
за здобувачі освіти беруть активну участь в конкурсах, онлайн-конференціях,
засіданнях методичних об’єднань, семінарах, тренінгах по НУШ, квестах,
вебінарах.
Для професійного росту вчителів в гімназії використовується можливість атестації педагогічних
кадрів. В 2023 році атестувалося 4 педагогічних працівників. Був затверджений
графік атестації педагогічних працівників гімназії та графік відкритих уроків, та заходів. Протягом року
вчителі та вихователі, які атестувалися, пройшли курси підвищення кваліфікації на базі ПАНО, провели відкриті уроки, виховні заходи, виступили на
засіданнях МО. Атестація відбувалася відповідно до протиепідемічних карантинних
заходів.
Результати
атестації: Кудряшова О.М. - було встановлено кваліфікаційну категорію
«спеціаліст вищої категорії», Корнієнко В.І. - підтвердив кваліфікаційну категорію
«спеціаліст І категорії», Шапошник Н.П., Верещака А.В. - було встановлено
кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії».
Організація роботи з обдарованими та
здібними здобувачами освіти. Серед основних напрямків роботи гімназії
є розкриття та розвиток в процесі навчання та виховання творчих здібностей
обдарованих дітей. Здобувачі освіти
брали участь в багатьох мистецьких, театральних, спортивних конкурсах.
За підсумками 2022-2023
навчального року здобувачі освіти
мають такі рівні знань:
· 1-4 кл. – 5 учнів демонструють
помітний прогрес в навчанні, що складає 28 % від загальної кількості здобувачів
освіти цих класів;
·
5-9 кл. – 3 учні мають високий та
достатній рівень навчальних досягнень, що складає 12 % від загальної кількості здобувачів
освіти цих класів;
В 2022-2023 навчальному році 2 здобувачі освіти
нагороджені похвальними листами за високі здобутки в навчанні, випускниця 9 класу
отримала свідоцтво про здобуття освіти з відзнакою.
Складнощі в навчанні в цьому
році пов’язані як із продовженням використання дистанційних технологій в рамках
карантинних заходів, так і, звичайно з дистанційним навчанням в період введення
військового стану. Погоджуємось, що найбільш
оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного
стану — дистанційна. Корисними у цій ситуації були напрацьовані під час
пандемії коронавірусу моделі змішаного та дистанційного навчання у синхронному
й асинхронному режимах.
Під час онлайн-занять педагоги
проводили консультації з дітьми, інтегровані уроки, навчальні заняття-бесіди та
творчі заняття.
Водночас в умовах війни намагалися
оптимізувати й навчальне навантаження. Заняття у синхронному режимі важливі для
здобувачів освіти, проте більше в соціально-психологічному аспекті, ніж у
навчальному. Тому їх кількість на день була принаймні вдвічі меншою, ніж під
час дистанційного навчання в мирний час. Решту часу присвячували роботі в
асинхронному режимі.
В цей складний час
намагались стати осередком, який дає
змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не
втрачати відчуття приналежності до спільноти. Тому було прийнято рішення
гнучко підходити до організації роботи закладу
та налаштовувати освітній процес так, щоб він був комфортним для дітей та
педагогів.
В 2022-2023 навчальному році в
Ковалівській гімназії в рамках розвитку національно-патріотичного виховання
учнів було організовано гурток «Я – ПАТРІОТ». Учні приймали участь в шкільних змаганнях
спортивного типу та інтелектуальних вікторинах де показали доволі високий
рівень знань та можливостей, збагатили свій рівень моральних цінностей. Заклад
також є осередком волонтерської діяльності.
Основними
завданнями на майбутній навчальний рік вважаємо:
·
збереження та покращення здоров’я здобувачів освіти
шляхом впровадження можливих здоров’язберігаючих технологій;
·
покращення рівня освітніх здобутків як серед здобувачів
освіти, так і серед педагогічного колективу;
·
продовження та покращення волонтерської діяльності.
Звіт директора про роботу Ковалівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ст. в період 2021-2022 н.р.
Організація методичної роботи. Педагогічний колектив школи працює над науково-методичною
проблемою: «Компетентісний зміст освіти та формування національно-патріотичних
цінностей в умовах розбудови нової української школи». Виховна проблема: «Поєднання
національно-патріотичного та гуманістично-ціннісного виховання всебічно
гармонійно розвинутої особистості».
Педагогічний колектив
школи постійно працює над удосконаленням фахової майстерності при підготовці до
інтерактивних засідань педагогічної ради,
відпрацьовуючи при підготовці систему роботи по здійсненню
індивідуального підходу до особистості дитини, на кожному уроці з урахуванням
вікових категорій для підвищення рівня якості освіти відповідності форм і
методів викладання європейським стандартам, удосконалення самостійних методів
навчання учнів.
Недоліками в
організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті школи
технічних засобів навчання, аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок школи.
Вчителі не займалися науково-дослідницькою роботою, бо відсутні творчі зв′язки
і контакти з аналогічними підрозділами в інших школах, вищих навчальних
закладах. Не проводилася робота з розробки нових авторських навчальних програм.
Не всі методичні об`єднання працювали однаково ефективно. Їх засідання не
завжди повною мірою відповідали інтересам і потребам вчителів. На жаль, вчителі
школи рідко беруть участь у професійних
конкурсах.
Робота шкільних методичних
об’єднань. В Ковалівській
загальноосвітній школі працює чотири
методичні об’єднання, а саме:
·
м/о суспільно-гуманітарних
дисциплін, голова Маслівець Л.М.;
·
м/о природничо-математичного
циклу, голова Щербань Ю.М.;
·
м/о початкових класів, голова Демочко С.В.;
·
м/о класних керівників, голова Кудряшова
О.М.
В 2021-2022 навчальному році основними формами
методичної роботи з працівниками школи були: педагогічна рада, методичні
об’єднання вчителів – предметників, інструктивно – методичні наради,
самоосвіта.
На засіданнях
методичних об’єднань:
- вивчався зміст програм, їх методичний супровід;
- опрацьовано методичні рекомендації щодо викладання
окремих предметів;
- опрацьовано наукову та методичну літературу за
змістом роботи над єдиною методичною проблемою;
- заслухано інформацію про здійснення самоосвіти та
підготовки вчителів до атестації;
- вибрано модельні навчальні програми НУШ для 5 класу
наступного навчального року.
З метою обміну досвідом роботи та
підвищення педагогічної майстерності в кожному методичному об’єднанні протягом
року було організовано взаємовідвідування уроків. На цих уроках учителі змогли
продемонструвати цікаві прийоми і форми
роботи.
В Ковалівській ЗОШ І-ІІІ ступенів працює 14 вчителів, з них 50 %, тобто 7
учителів мають І кваліфікаційну категорію, 29 %, тобто 4 вчителі - спеціаліст вищої категорії, 21 %, тобто 3 вчителі кваліфікаційну категорію «спеціаліст».
В 2021-2022 навчальному році в закладі освіти
навчалося 47 учнів. Підручниками забезпечені класи школи по-різному:
Клас |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
11 |
Забезпечення % |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
91 |
73 |
85 |
93 |
Учителі та учні школи
беруть активну участь в конкурсах, онлайн-конференціях, засіданнях методичних
об’єднань, семінарах, тренінгах по НУШ, квестах, семінарах по підготовці до
участі у ЗНО, вебінарах.
Для професійного росту вчителів в школі
використовується можливість атестації педагогічних кадрів. В 2022 році
атестувалося 6 педагогічних працівників. Був затверджений графік атестації
педагогічних працівників школи та графік відкритих уроків. Протягом року
вчителі, які атестувалися, пройшли курси підвищення кваліфікації на базі ПОІППО, провели відкриті уроки, виховні заходи, виступили на
засіданнях ШМО. Атестація відбувалася відповідно до протиепідемічних
карантинних заходів.
Результати
атестації: Діхтяренко І.Г., Маслівець Л.М., Хоменко І.Л. - було встановлено кваліфікаційну
категорію «спеціаліст вищої категорії», Щербань Ю.М. - підтвердив
кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», Щербак Т.В., Москаленко Н.А.
- підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст».
Організація роботи з обдарованими та
здібними учнями. Серед основних напрямків роботи школи є розкриття та
розвиток в процесі навчання та виховання творчих здібностей обдарованих дітей. Учні школи брали участь в багатьох
мистецьких, театральних, спортивних конкурсах. Не залишилися без уваги платні
конкурси – «Кенгуру» та «Левеня».
За підсумками 2021-2022
навчального року учні мають такі рівні знань:
·
1-4 кл. – 7 учнів демонструють помітний прогрес в навчанні, що складає 37 %
від загальної кількості учнів цих класів;
·
5-8 кл. – 5 учні мають високий та
достатній рівень навчальних досягнень, що складає 23 % від загальної кількості
учнів цих класів;
·
11 кл. – 3 учнів мають високий та достатній рівень навчальних досягнень, що
складає 50 % від загальної кількості учнів випускного класу.
В 2021-2022 навчальному році 4 учні нагороджені
похвальними листами за високі здобутки в навчанні.
Складнощі в навчанні в цьому
році пов’язані як із продовженням використання дистанційних технологій в рамках
карантинних заходів, так і, звичайно з дистанційним навчанням в період введення
військового стану. Погоджуємось, що найбільш
оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного
стану — дистанційна. Корисними у цій ситуації були напрацьовані під час
пандемії коронавірусу моделі змішаного та дистанційного навчання у синхронному
й асинхронному режимах.
Під час онлайн-занять педагоги
проводили консультації з дітьми, інтегровані уроки, навчальні заняття-бесіди та
творчі заняття.
Водночас в умовах війни намагалися
оптимізувати й навчальне навантаження. Заняття у синхронному режимі важливі для
учнів, проте більше в соціально-психологічному аспекті, ніж у навчальному. Тому
їх кількість на день була принаймні вдвічі меншою, ніж під час дистанційного
навчання в мирний час. Решту часу присвячували роботі в асинхронному режимі.
В цей складний час
школа намагалась стати осередком, який дає
змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не
втрачати відчуття приналежності до спільноти. Тому було прийнято рішення
гнучко підходити до організації роботи школи та налаштовувати освітній процес
так, щоб він був комфортним для дітей та педагогів.
В 2021-2022 навчальному році в
Ковалівській ЗОШ І-ІІІ ст. в рамках розвитку національно-патріотичного
виховання учнів було організовано два рої середнього та старшого вікового
складу. Учні приймали участь в шкільних змаганнях спортивного типу та
інтелектуальних вікторинах де показали доволі високий рівень знань та
можливостей, збагатили свій рівень моральних цінностей.
Основними
завданнями на майбутній навчальний рік вважаємо:
·
збереження та покращення здоров’я учнів шляхом
впровадження можливих здоров’язберігаючих технологій;
·
покращення рівня освітніх здобутків як серед учнів, так і
серед педагогічного колективу.